• Relacja z wycieczki do Ołomuńca – 22.04.2023

Sobotnia wycieczka krajoznawcza do czeskiego Ołomuńca należy do zdecydowanie udanych wypadów zagranicznych. W Ołomuńcu zaczęliśmy zwiedzanie parę minut po dziewiątej rano, od kościoła św. Katarzyny, następnie przyszedł czas na Dolny i Górny Rynek, wraz z licznymi fontannami o motywach rodem z mitologii oraz dwoma kolumnami morowymi spośród, których jedna (kolumna Kolumna Trójcy Przenajświętszej) od 2000 roku jest wpisana na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Dalej mieliśmy okazję wspiąć się na wieżę późnogotyckiego kościoła św. Maurycego, skąd podziwialiśmy panoramę miasta oraz Sudetów Wschodnich. Kolejno odwiedziliśmy barokowy kościół św. Michała Archanioła, kaplicę św. Jana Sarkandra wybudowaną nad dawnym lochem – miejscem jego kaźni. Z kolei relikwiarz owego, pochodzącego ze Skoczowa świętego mogliśmy zobaczyć zwiedzając ołomuniecką katedrę św. Wacława. Na koniec I części zwiedzania, odwiedziliśmy jezuicki kościół Matki Bożej Śnieżnej, gdzie przemiły Pan organista uraczył naszą grupę spontanicznym koncertem na trzystuletnich organach, na których grywał wcześniej m.in. W. A. Mozart we własnej osobie.

Po intensywnych ponad trzech godzinach zwiedzania przyszedł czas na odpoczynek i możliwość skosztowania lokalnych specjałów w trakcie kilkugodzinnej przerwy. Zwieńczeniem wycieczki była wizyta we wnętrzach barokowego Pałacu Arcybiskupiego w Ołomuńcu. Po dniu pełnym pozytywnych wrażeń i doskonałej pogody, zadowolona grupa wróciła do Pszczyny kilka minut po godzinie 20:00.

Serdecznie zapraszamy wszystkich pasjonatów turystyki, osoby chcące pochodzić po górach do uczestnictwa w wycieczkach organizowanych przez Klub Sportowo – Turystyczny „DIABLAK”. Szczególnie chcielibyśmy zaprosić do współpracy szkolne koła turystyczne – prosimy o kontakt, bo „wspólnie możemy więcej”. Naszym celem jest zachęcanie młodzieży do aktywnego spędzania wolnego czasu, pozostajemy również otwarci na turystów w każdym wieku.

Jako organizatorzy cieszymy się z dużego zainteresowania naszymi wycieczkami i imprezami. Do udziału w naszych wycieczkach zachęcamy również grupy szkolne pod opieką nauczyciela.

Wszystkie szczegóły dotyczące wyjazdów i organizowanych imprez, już są lub będą dostępne na stronie klubu kstdiablak.pl

Zapraszamy również do współpracy osoby mające pomysł na rozwijanie działalności KST „DIABLAK” poprzez wprowadzanie nowych elementów związanych z turystyką, rekreacją, sportem, kulturą – wystarczy zadzwonić lub napisać.

Klub Sportowo – Turystyczny „DIABLAK” współpracuje przy organizacji wyjazdów z Urzędem Miejskim w Pszczynie oraz Starostwem Powiatowym w Pszczynie. W ramach współpracy korzystamy z otrzymanych dotacji na realizację zadań z zakresu sportu i turystyki.