• Relacja z wycieczki w Bieszczady – 25-26.08.2023r.

W sobotę 26 sierpnia kameralna grupa klubowiczów KST Diablak, podobnie jak w ubiegłym roku wybrała się na wycieczkę “wschód Słońca w Bieszczadach”. Klubowicze wyjechali już w piątek o 19:30, by kilka minut po godzinie trzeciej nad ranem wyruszyć z Przełęczy Wyżniańskiej w kierunku szczytu Małej Rawki. Już od początku trasy pieszej spodziewaliśmy się całkiem udanego wizualnie zjawiska wschodu Słońca, oglądając pięknie ugwieżdżony firmament nieba z bardzo dobrze widoczną Drogą Mleczną czy tzw. spadającymi gwiazdami i nocnymi panoramami gór. Na 40 minut przed świtem zdobyliśmy Małą Rawkę, by następnie wspólną decyzją grupy udać się na Wielką Rawkę i z niej podziwiać zjawisko wschodu Słońca. Po brzasku udaliśmy się na Krzemieniec, do trójstyku granic Polski, Słowacji i Ukrainy, a następnie wróciliśmy tą samą trasą na Małą Rawkę, by przez Dział zejść do Przełęczy Wyżnej. Z tejże przełęczy podeszliśmy pod schron turystyczny Bieszczadzkiego Parku Narodowego, znanego jako Chatka Puchatka, jednocześnie wchodząc na główną grań Połoniny Wetlińskiej. Od Chatki Puchatka ruszyliśmy przez Srebrzystą Przełęcz, Osadzki Wierch, Szare Berdo i Przełęcz im. Mieczysława Orłowicza na Smrek, który był ostatnim zdobytym szczytem, na naszej liczącej 30 km i 1460 m przewyższenia trasie. Nieśpieszne tempo wędrówki, częste przerwy, a także bardzo dobre przygotowanie naszych turystów pozwoliło na bezpieczne i przyjemne przejście tak długodystansowej trasy górskiej. Zaś doskonałe warunki pogodowe, dzięki, którym turyści mogli w pełni zapoznać się z pięknem bieszczadzkich panoram, wzbudziły apetyt na zdobywanie kolejnych szczytów polskiej części Karpat Wschodnich. Po udanym dniu górskich wędrówek, już w drodze powrotnej do domu mieliśmy też okazję skorzystać z usług gastronomicznych Gospodarstwa Ekologicznego Przedbieszczady w Wisłoku Wielkim na terenie gór Beskidu Niskiego. Po ostatniej atrakcji, udaliśmy się w drogę powrotną do Pszczyny, do której, wróciliśmy parę minut po 23:00 w nocy z soboty na niedzielę. Już teraz, planując przyszły rok, zapraszamy na przełomie sierpnia i września 2024 na wschód Słońca w Bieszczadach, tym razem z Bukowego Berda wraz z trasą na Tarnicę i Halicz.

Klub Sportowo – Turystyczny „DIABLAK” współpracuje przy organizacji wyjazdów z Urzędem Miejskim w Pszczynie oraz Starostwem Powiatowym w Pszczynie. W ramach współpracy korzystamy z otrzymanych dotacji na realizację zadań z zakresu sportu i turystyki.

Jako organizatorzy cieszymy się z dużego zainteresowania naszymi wycieczkami i imprezami. Do udziału w naszych wycieczkach zachęcamy również grupy szkolne pod opieką nauczyciela.

Zapraszamy na najbliższe wycieczki/wyjazdy:

09.09.2023 wycieczka Tatry – Czerwony Wierchy (odbiór turystów: Pszczyna, Goczałkowice-Zd., Czechowice-Dz., Bielsko-Biała)